Ο Μητροπολιτης Ναυπακτου,πριν απο χρονια, μιλησε για τον
Μεγαλο Ιεροεξεταστη
του Ντοστογιεφσκι.
Ο Μέγας Ιεροεξεταστής, κατηγόρησε τον Χριστό, Γιατί δεν κατέβηκε από τον Σταυρό, όπως του ζητήθηκε, για να αποκτήση την κοσμική εξουσία.
Απέρριψε την ευκαιρία που του δόθηκε για να κυριαρχήση στο κόσμο.
Τα όσα είπε ο Μέγας Ιεροεξεταστής, για τον τρίτο πειρασμό ,είναι πολύ χαρακτηριστικά και δείχνουν την αλλοίωση του μηνύματος, που έφερε στον κόσμο ο Χριστός, από τους ίδιους τους Χριστιανούς της δύσεως,ένα μήνυμα που συνδέεται με την ταπείνωση, την αγάπη, την μετοχή του Παναγίου Πνεύματος, την αναζήτηση και την μέθεξη της Βασιλείας του Θεού.
Απέρριψε την ευκαιρία που του δόθηκε για να κυριαρχήση στο κόσμο.
Τα όσα είπε ο Μέγας Ιεροεξεταστής, για τον τρίτο πειρασμό ,είναι πολύ χαρακτηριστικά και δείχνουν την αλλοίωση του μηνύματος, που έφερε στον κόσμο ο Χριστός, από τους ίδιους τους Χριστιανούς της δύσεως,ένα μήνυμα που συνδέεται με την ταπείνωση, την αγάπη, την μετοχή του Παναγίου Πνεύματος, την αναζήτηση και την μέθεξη της Βασιλείας του Θεού.
Είπε ο Μέγας Ιεροεξεταστής στον φυλακισμένο Χριστό:
Δεν ειμαστε με το Χριστο αλλα με το διαβολο.
Δεν είμαστε με Εσένα μα με εκείνον τον διάβολο
Να το μυστικό μας.
Να το μυστικό μας.
Είναι οχτώ ακριβώς αιώνες από τότε που πήραμε από Εκείνον αυτό που Συ απεριψες μ' αγανάχτηση, εκείνο το τελευταίο ¨δώρο¨ που Σου πρότεινε, δείχνοντάς Σου όλα τα γήϊνα βασίλεια..
Εμείς πήραμε από Εκείνον τη Ρώμη και το ξίφος του Καίσαρα,κι ανακηρύξαμε τους εαυτούς μας βασιλιάδες της γης, βασιλιάδες μοναδικούς, αν κι ως τώρα δεν προφθάσαμε να τελειώσουμε εντελώς το έργο μας .
Εμείς πήραμε από Εκείνον τη Ρώμη και το ξίφος του Καίσαρα,κι ανακηρύξαμε τους εαυτούς μας βασιλιάδες της γης, βασιλιάδες μοναδικούς, αν κι ως τώρα δεν προφθάσαμε να τελειώσουμε εντελώς το έργο μας .
Πρέπει πολύ να περιμένουμε ακόμα ώσπου να συντελεσθεί,και η γη θα Eχει ακόμα πολλά να υποφέρει, μα εμείς θα φθάσουμε στον σκοπό μας και θα γίνουμε Καίσαρες και τότε πια θα σκεφθούμε την παγκόσμια ευτυχία.Όμως Εσύ μπορούσες και τότε ακόμα να πάρεις το ξίφος του Καίσαρα.
Γιατί αρνήθηκες αυτό το τελευταίο δώρο; επρεπε να υποκυψεις στον τριτο πειρασμο..
Αν δεχόσουν αυτή την τρίτη συμβουλή του ισχυρού πνεύματος, θα ικανοποιούσες ο,τι αποζητάει ο άνθρωπος στη γη. Δηλαδή:
Ποιόν να προσκυνήσει, σε ποιόν να εναποθέσει τη συνείδησή του και με ποιόν τρόπο να ενωθεί επιτέλους με τους συνανθρώπους του για ν' αποτελέσουν όλοι μια αναμφισβήτητη γενική και ομονοούσα μυρμηγκοφωλιά .
Αν αποδεχόσουν τον κόσμο και την πορφύρα του Καίσαρα,θα θεμελίωνες την παγκόσμια αυτοκρατορία και θα δινες την παγκόσμια ειρήνη.
Γιατί ποιός άλλος μπορεί να κυριαρχήσει πάνω στους ανθρώπους αν όχι εκείνος που κυριαρχεί την συνείδησή τους και που κρατάει στα χέρια του το ψωμί τους;
Ε, λοιπόν, εμείς το πήραμε το ξίφος του Καίσαρα και παίρνοντάς το Σ' απαρνηθήκαμε φυσικά και ακολουθήσαμε Εκείνον, τον διάβολο.
Είναι φανερό από όλον τον τραγικό μονόλογο του Μεγάλου Ιεροεξεταστή, ότι ετέθησαν δύο βασικά ερωτήματα. Το ένα:
Ελευθερία η ευτυχία;
Δείχνοντας ότι οι άνθρωποι επιδιώκουν μόνον την ευτυχία..Και ακολουθούν όποιον τους την προσφέρει, αν και ο Χριστός κάνει το αντίθετο.
Και το δεύτερο ερώτημα:
Γιατί ήρθες λοιπόν να μας ενοχλήσεις; Πρόκειται για δύο μεγάλα ερωτήματα που κυριαρχούν ιδίως στην σημερινή μας εποχή, και αυτά είναι τα πραγματικά προβλήματα των ανθρώπων.
Γιατί ήρθες λοιπόν να μας ενοχλήσεις; Πρόκειται για δύο μεγάλα ερωτήματα που κυριαρχούν ιδίως στην σημερινή μας εποχή, και αυτά είναι τα πραγματικά προβλήματα των ανθρώπων.
Αυτό δείχνει και την εκκοσμίκευση του Χριστιανισμού που παρατηρείται στις ημέρες μας από όλους, άλλον σε μεγαλύτερο και άλλον σε μικρότερο βαθμό, αλλά και την κατάσταση των σημερινών Χριστιανών, κληρικών και λαϊκών.
Αυτός ο λόγος, βέβαια, ισχύει και για εμάς, τηρουμένων των αναλογιών.
Είμαστε Χριστιανοί Ορθόδοξοι, χωρίς όμως ταυτότητα, χωρίς ουσιαστικό περιεχόμενο.
Δεν έχουμε σχέση με την ουσία του Χριστιανισμού που είναι η φιλοκαλική ζωή
Χαιρετε..
Πηγη: Ο Μεγας Ιεροεξεταστης Και Ο Τριτος Πειρασμος Του ΧριστουΤου Μητροπολίτη Ναυπάκτου κ. Ιεροθέου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου