Posted on  


 alt


Ολοι μαςκανουμε Τα ίδια λάθη,εχουμε Τα ίδια προβλήματα.Βασανιζομαστε απο Τα ίδια πάθη.  
Τίποτα το νέο μέσα σ αυτόν 
τον απίθανο κυκεώνα μηδενισμού, θλίψης, ανίας, αρρώστιας,σε σώματα σφριγηλά, 
που περιφέρονται γεμάτα 
προσμονή σε μισοφωτισμένα 
πολυτελή καταγώγια,αναζητώντας την χαρά 
Οχι δεν αρνούμαι τα ιστορικά δεδομένα της εποχής μου.Πρίν 14 χρόνια,Τον Μάϊο του 1998, 
ο Δ.Ν.Παπαχριστοδουλου, Dr.θεολογος έγραψε το παρακάτω κείμενο, που δημοσιεύθηκε στην Εκκλησιαστική Παρέμβαση του Μαϊου του ιδίου έτους.
Σας το παραθέτω, μια και ταιριάζει στα όσα ζούμεαυτόν τον καιρό .
Οι ομοιοτητες με τα σημερινα χαλια μας, ειναι εντυπωσιακες .


alt


Μετά τον θάνατο του Σολομώντα το 975 π.Χ.ο λαός ζήτησε από τον διάδοχο του Ροβοαμ ελάφρυνση της βαριάς φορολογίας.


alt


Ο Ροβοάμ αρνήθηκε και οι δέκα βόρειες φυλές του Ισραήλ,ανακήρυξαν βασιλιά τους τον Ιεροβοάμ,πρώην αξιωματούχο του Σολομώντα,που τα τελευταία χρόνια της βασιλείας του συνωμότησε εναντίον του καί,όταν απέτυχε,κατέφυγε στην Αίγυπτο.

Ο Ιεροβοάμ ίδρυσε το βασίλειο του Ισραήλ
με πρωτεύουσα τη Βαιθήλ (σπίτι του Θεού) και υπηκόους τις δέκα φυλές του Ισραήλ,εκτός από τις φυλές του Ιούδα και του Βενιαμίν, που έμειναν πιστές στον Ροβοάμ.


alt


Η διαίρεση ήταν πολιτική και πρόσκαιρη.
Ο λαός μαζευόταν για να λατρεύει τον Θεό,στον Ναό του Σολομώντα, στα Ιεροσόλυμα.
Υπήρχε πάντα, για τον Ιεροβοάμ,ο κίνδυνος της επανένωσης,λόγωτης συχνής επικοινωνίας.
Σ αυτή την περίπτωση θα έχανε τη βασιλεία του,μια και αυτός ήταν ο σφετεριστής ενώ ο Ροβοάμ ο νόμιμος.
Από πολύ νωρίς, λοιπόν, φρόντισε να δημιουργήση δύο ιερά, ένα στη Βαιθήλ και ένα στη Δάν. Φρόντισε, δηλαδή, τη πολιτική διαίρεση να την κάνη και θρησκευτική, με την ελπίδα να γίνη μόνιμηΌπως και έγινε. 
Μέχρι τα χρόνια του Χριστού υπήρχεμεγάλο μίσος ανάμεσα στους Σαμαρείτες απογόνους των δέκα φυλών και τους Ιουδαίους. 
Στα τέλη του 8ου αιώνα μ.Χ., σύμφωνα με τις ιστορικές έρευνες του (μακαριστού) π. Ι. Ρωμανίδη, οι Φράγκοι κυριαρχούσαν στις περιοχές της δυτικής Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας.
Οι υπόδουλοι στους Φράγκους, δυτικοί Ρωμαίοι,περίμεναν βοήθεια από 
τους ελεύθερους ανατολικούς ελληνόφωνους Ρωμαίους. Κάτι ανάλογο με την προσπάθεια του Ιουστινιανούκαι του Βελισσάριου πριν ενάμιση αιώνα .Ο Καρλομάγνος (742-814) θέλοντας να δημιουργήση τις προϋποθέσεις για μακροχρόνια επιβίωσητου κράτους του, έπληξε αυτή ακριβώςτην αυτονόητη ενότητα 
των ανατολικών και δυτικών Ρωμαίων.


alt


Το 794 στη Σύνοδο της Φραγκφούρτης αποκάλεσε,για πρώτη φορά επίσημα,τους ελληνόφωνους Ρωμαίους, Γραικούς.Από τους πρώτους αιώνες μ.Χ. Έλληνας, (στα Λατινικά Γραικός, σήμαινε ειδωλολάτρης),είχε πάψει να είναι εθνικό όνομα των ελληνόφωνων οι οποίοι, από πολύ νωρίς, πιθανόνκαι πριν την εμφάνιση του Χριστιανισμού, όλο και λιγότερο ήθελαν 
να αποκαλούν τον εαυτό 
τους Έλληνα, προτιμώντας ως εθνικό όνομα το Ρωμαίος.
Πέτυχε, λοιπόν, ονομάζοντας τους ανατολικούς Ρωμαίους, Γραικούς, τα ακόλουθα.

1) Έμενε ελεύθερο το ένδοξο όνομα Ρωμαίος,για όποια μελλοντική χρήση,


alt


π.χ. Αγία Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία του Γερμανικού Έθνους. 
2)Μπορούσε, να καταδικάση πλέον ελεύθερα,τους ανατολικούς Ρωμαίους ως αιρετικούςκαι μάλιστα ειδωλολάτρες. 
3) Προκαλούσε ένα βαθύ ρήγμα μεταξύτων ανατολικών και δυτικών Ρωμαίων.Ακόμη, τόσο μάγκας (μάγνος, magnus, μέγας) ήταν αυτός ο Κάρολος,που διακήρυξε την ανωτερότητα των θεολόγων του,πριν καλά καλά υπάρξουν, προς το παρόν ήταν μόνον ένας, ο Αλκουίνος. 
Δηλαδή οι Φράγκοι πρώτα διακήρυξαν,την ανωτερότητα της θεολογικής τους παράδοσης Και Μετά Την Δημιούργησαν Και Την Καλλιέργησαν Με αυτή την αίσθηση της ανωτερότητας,οι Φράγκοι άρχισαν να προσθέτουν και να αφαιρούν από τη δογματική διδασκαλία της Εκκλησίας.
Σπουδαίο στήριγμα βρήκαν στη θεολογία του Αυγουστίνου, που τους έδινε τη δυνατότητα να ισχυρίζονται ότι,όλα αυτά ήταν τάχα μία πρόοδος στην κατανόηση των δογμάτων .
Το μόνο που τους ενδιέφερε ήταν να βρίσκωνται σε αντίθεση με την Ανατολή .
Το ίδιο συνέβη και σχετικά με το ζήτημα του Filioque το οποίο, αυθαίρετα και παρά την αντίδραση του Πάπα Λέοντα του Γ' (796-816), προσέθεσαν στο Σύμβολο της Πίστεως. 

Όταν, τελικά, το 1046 κατάφεραν να καταλάβουν οριστικά το Πατριαρχείο της Ρώμης, επιβάλλοντας με την δύναμη των όπλων δικούς τους Πάπες, το Σχίσμα, που υπήρχε από το 794 μεταξύ των Φράγκων και των Ρωμαίων, ελληνόφωνων και λατινόφωνων έγινε,από το 1054, Σχίσμα μεταξύ της φραγκοκρατούμενης πλέον Ρώμης και των ελεύθερων Ρωμαίων της Ανατολής.  Ο Καρλομάγνος άρχισε, και οι απόγονοι του ολοκλήρωσαν,


alt


Το κόλπο του Ιεροβοάμ σε νέα έκδοση μετά 2.000 περίπου χρόνια.Την πρόσκαιρη πολιτική διαίρεση,ανάμεσα στη φραγκοκρατούμενη Δύση και την ελεύθερη ρωμαίϊκη Ανατολή, την έκαναν θρησκευτική και συνεπώς βαθιά και μόνιμη. Οι απόγονοι των Ιεροβοάμ και Ροβοάμ, κατόρθωσαν μετά από 3.000 χρόνια να επουλώσουν τις πληγές τους και να ξεκινήσουν μια καινούργια πορεία, στο σημερινό κράτος του Ισραήλ. Μάλιστα, κατόρθωσαν να δημιουργήσουν κράτος στην Παλαιστίνη, εκτοπίζοντας πληθυσμούς που ζούσαν εκεί από αιώνες. Ελεύθερο Ισραηλιτικό κράτος υπήρξε για τελευταία φορά το 580 π.Χ. όταν κατέλαβαν την Ιερουσαλήμ οι Βαβυλώνιοι.Το 1948, επικαλέσθηκαν το νομικό δικαίωμα τους 2.526 ετών..και η διεθνής κοινότητα τους το αναγνώρισε.Απλά οι συγκεκριμένοι άνθρωποι πάντα ήξεραν ποιοί είναι και τί θέλουν.


alt


Η Ευρωπαϊκή Ένωση ίσως να είναι μια τέτοια ευκαιρία για τους απογόνους των Ρωμαίων σε Ανατολή και Δύση.Τα τελευταία χρόνια στην Ευρώπη, παρατηρείται μια όλο και μεγαλύτερη κυριαρχία των συντηρητικών δυνάμεων.


alt


Μια ολιγομελής ομάδα τεχνοκρατών, κατευθύνει τις τύχες των λαών της Ευρώπης.Υπάρχουν οι δημοκρατικοί θεσμοί,το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο κ.λ.π.όμως συνεχώς υποβαθμίζονται.Άλλοι αποφασίζουν.Μετά δύο αιώνες αγώνων για τα δικαιώματα του πολίτη (από τη Γαλλική Επανάσταση του 1789) τα μεσαιωνικά φαντάσματα της Φεουδαρχίας και των Κάστρων της, μοιάζει να κερδίζουν το παιχνίδι.




alt


Ο Καρλομάγνος ζει στις καρδιές όσων έχουν τις τύχες των λαών της Ευρώπης στα χέρια τους.
Η ανάλγητη διακυβέρνηση που ασκούν προκαλεί ποικίλες αντιδράσεις.
Η Γαλλική Επανάσταση περιμένει την ολοκλήρωσή της.

Διονυσης Ν.Παπαχριστοδούλου

¨Τη Ρωμηοσύνη Μην Την Κλαίς Εκεί Που Πάει Να Σβήσει,Νάτη Πετιέται Από 'ΞαρχήςΚι Ανδριεύει Και ΘεριεύειΚαι Καμακώνει Το Θεριό Με Το Καμάκι Τ' Ήλιου ¨

Η ιστορία επαναλαμβάνεται..Πολλοί προσπάθησαν να μας λυγίσουν,με χειροτερους ,απ τα διάφορα μνημόνια, τροπους Απέτυχαν το ίδιο θα αποτύχουν και οι νεώτεροι αμνήμονες της ιστορίας..σπιθαμιαίοι γίγαντες..


.
 alt