Σχετική εικόνα





Αποτέλεσμα εικόνας για του μωβ λάχανου



Καιρός φέρνει τα λάχανα καιρός τα παραπούλια, δηλαδή σα να λέμε κάθε πράγμα που είναι να συμβεί συμβαίνει στον καιρό του. Τώρα τα παραπούλια τί ρόλο παίζουν; Κανούν παρέα, ταπεινή ,στα λάχανα, για τα οποία θα πούμε δυό χρήσιμες κουβέντες, μια κι αυτόν τον καιρό τάχουμε φρέσκα και φτηνα.
Στο τέλος θα σας δώσω μια συνταγή για μια νόστιμη μακαρονάδα, που θα σας αποζημιώσει.Είπαμε.


alt


Καιρός φέρνει τα λάχανα καιρός τα παραπούλια λέγανε οι παλιότεροι, και κάτι ξέρανε.Το λάχανο, ανήκει Στα σταυρανθή.Συγγενεύει με το κουνουπίδι, και το μπρόκολο.Υπάρχουν πολλές ποικιλίες που καλλιεργούνται παγκοσμίως και παρουσιάζουν διαφοροποιήσεις σχετικα με το χρώμα, την υφή, το μέγεθος, το σχήμα και την εποχή ωρίμανσής τους. Σε κάθε χώρα ή περιοχή, οι αγρότες φαίνεται ότι επιλέγουν ποικιλία σύμφωνα με την ταχύτητα της ανάπτυξής τους, τα φυσικά μορφολογικά χαρακτηριστικά, την ανθεκτικότητά τους στις αντίξοες συνθήκες (π.χ παγετό) της περιοχής αλλά και την αντοχή τους στην προσβολή εντόμων και ασθενειών.


alt

Η γεύση του λάχανου οφείλεται στις γλυκοσινολάτεςμια κατηγορία θειούχων ενώσεων που περιέχουν γλυκοσίδια.Η δυσάρεστη οσμή και μερικές φορές γεύση όταν μαγειρεύουμε λάχανο οφείλεται σε ένα αέριο που ονομάζεται 
υδροθειο και παράγεται κατά την διαδικασία του μαγειρέματος. Πριν την κατανάλωσή του, αφαιρούμε μερικά από τα εξωτερικά του φύλλα, που συνήθως είναι και πιο σκληρά και ταλαιπωρημένα. Αυτό που θα μαγειρέψουμε.Το αφήνουμε να μουλιάσει για λίγα λεπτά σε νερό με ξύδι. Και φυσικά αυτό που ισχύει για όλα τα λαχανικά και τα φρούτα, είναι ότι πρέπει να κόβονται την τελευταία στιγμή πριν χρησιμοποιηθούν, για να μην χαθεί η πολύτιμη βιταμίνη C και να χρησιμοποιούμε  μαχαίρι από ανοξείδωτο ατσάλι.Στο  ψυγείο πάντα, μέσα σε πλαστική σακούλα. Μπορεί να συντηρηθεί έως 2 εβδομάδες. Οι λόγοι που θα πρέπει να το τρώμε είναι πολλοί. Είναι ένα λαχανικό πλούσιο σε φυτοχημικές ουσίες,όπως Τα Θειοκυανικά, Η Ινδόλη-3-Καρβινόλη, Η Λουτεΐνη, Η Ζεαξανθίνη Και Τα Ισοθειοκυανικά.




alt




Η σουλφοραφάνη που περιέχει, φαίνεται να προφυλάσσει και από το ελικο-βακτηρίδιο του πυλωρού, το οποίο θεωρείται η πρωταρχική αιτία εμφάνισης 
έλκους στο στομάχι. Να σημειωθεί ότι, το χρώμα του μωβ λάχανου οφείλει στις ανθοκυανίνες, που προσφέρουν υψηλότερη περιεκτικότητα σε φυτοχημικά από το πράσινο λάχανο, ενισχύοντας έτσι τα οφέλη του υπέρ της υγείας.Τα 100 γραμμάρια λάχανου αποδίδουν μόλις 25 θερμίδες και περιέχουν 3 γραμμάρια φυτικών ινών που καλύπτουν το 10% των ημερήσιων αναγκών μας. Αποτελεί πολύ καλή πηγή Βιταμίνης C Και Βιταμίνης Κ,Βιταμίνης Β6 Και Φυλλικού Οξέος Καθώς Μαγγανίου, είναι καλή πηγή Θειαμίνης,Σιδήρου, Μαγνησίου, Φωσφόρου, Καλίου Και Ασβεστίου.Κάτι που ποτέ ίσως δεν θα περιμένατε να συναντήσετε στο λάχανο και μάλιστα σε τόσο υψηλή περιεκτικότητα είναι τα ω-3 λιπαρά οξέα στα οποία έχουμε ιδιαίτερη αδυναμία.




alt


Τώρα το  χειμώνα τρώμε λάχανο μαγειρεμένο με καθε τρόπο λαχανόρυζο, λαχανοντολμάδες, σούπα λαχανικών ή γιαχνί, και σίγουρα ωμό.Χορταίνει.. 


alt

Και τώρα η έκπληξη Μακαρονάδα με σάλτσα απο παραπούλια για 4 άτομα.Θα χρειασθουμε 300-400 γρ σπαγγέτι Νο.6 1 -2 παραπούλια 2 σκελίδες σκόρδο 1 μεγάλο κρεμμύδι ίγο λάδι το χυμό ενός λεμονιού αλάτι.πιπέρι.και τα υπέροχα σποράκια απο καλής ποιότητος μπουκοβο.Ψιλοκόβουμε το σκόρδο. και το κρεμμύδι. Πλένουμε τα φύλλα απ τα  παραπουλια, και τα αφήνουμε για μισή ώρα σε αποχλωριωμένο νερό με ξύδι, για  αντιμικροβιακούς λόγους δεν σας χρειάζεται ούτε σας βοηθά σε κάτι ο εχινόκοκκος Στη συνέχεια τα κόβουμε πάντα με ανοξείδωτο μαχαίρι, ή αν έχετε απ αυτά τα καινούργια τα κεραμικά, που δεν πληγώνουν τη πρασινάδα. Ζεσταίνουμε σ ένα βαρύ τηγάνι λίγο ελαιόλαδο. Σωτάρουμε σ αυτό το σκόρδο και το κρεμμύδι με λίγη ζάχαρη και τα υπέροχα σποράκια του μπούκοβο.Μόλις μαλακώσει το κρεμμύδι προσθέτουμε τα κομμένα λαχανικά. Μόλις μαλακώσουν, ρίχνουμε μισό ποτήρι νερό, σκεπάζουμε το τηγάνι και χαμηλώνουμε τη φωτιά. Το αφήνουμε να σιγοβράσει με την ησυχία του. Βάζουμε αλατισμένο νερό  είπαμε το αλάτι ανεπεξέργαστο , χονδρό να βράσει σε μια κατσαρόλα. Μόλις βράσει, ρίχνουμε τα μακαρόνια,και τα βραζουμε al dente.Όταν είναι έτοιμα τα στραγγίζουμε και τα μεταφέρουμε αμέσως στο τηγάνι με τα σωταρισμένα παραπούλια. 
Προσθέτουμε, τον χυμό λεμονιού, φρεσκοτριμμένο πιπέρι, ακόμα λίγο μπούκοβο.ανακατεύουμε καλά και σερβίρουμε αμέσως συνοδεύοντας με δροσερό λευκό κρασί.Είναι το κάτι άλλο.Δοκιμάστε το.