Posted on Μαρτίου 8, 2012 by kosmaser
Ο Αδάμ Και Η Εύα, ΑΝ και δίπλα στον Χριστό, δεν κατάλαβαν το βαθύτερο νόημα τηυ ξύλου της γνώσης του καλού και του κακού Ετσι ¨έφαγαν¨αλληγορικά πάντα, απ τον καρπό του Δένδρου και έχασαν τον ¨Παράδεισο της τρυφής¨
Τώρα πώς έγινε κι οι δύο Στέφανοι επι τω ελληνικότερον
ο Steve Wozniak και ο Steve Jobs το μάζεψαν και το έκαναν σήμα της νεοσύστατης εταιρίας τους, της Apple, το 1976 κανείς δεν το γνωρίζει. Αυτό που όλοι πολύ καλα γνωρίζουμε είναι το ότι σήμερα η αξία του δαγκωμένου μήλου αγγίζει το πολυβασανισμένο ¨χρέος¨ μας επι 2.Για την ιστορία Η εταιρία που έχει για σήμα το δαγκωμένο μήλο, ηApple, το 1997 ήταν σχεδόν χρεοκοπημένη, η αξία της μετοχή της στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης ήταν 5 δολάρια.Τον Νοέμβριο του 2011 η Apple ήταν πλέον η 2η σε αξία εταιρία παγκοσμίως. Τη Δευτέρα 13 Φεβρουαρίου ..«Η μετοχή της Apple πετυχαίνει νέο ρεκόρ ξεπερνώντας τα 500 δολάρια, η τιμή της μετοχής της έπιασε το ιστορικό υψηλό των 503 δολαρίων στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης. Η τιμή της μετοχής της έχει αυξηθεί κατά 40% τους τελευταίους δώδεκα μήνες και κατά 4.000% την τελευταία δεκαετία.
Οι μισοί αναλυτές που ασχολούνται με την Apple πιστεύουν ότι η μετοχή θα φτάσει ή και θα ξεπεράσει τα 600 δολάρια.Η Apple είναι σήμερα η μεγαλύτερη εταιρεία του κόσμου σε χρηματιστηριακή αξία. Ξεπέρασε την Microsoft και σήμερα η αξία της εκτιμάται στα 465 δισεκατομμύρια δολάρια,
Ένας από τους συντελεστές αυτού του θαύματος είναι ο Πήτερ Οικονομίδης[1] ο οποίος σε μια διάλεξη που έδωσε σε Συνέδριο που διοργάνωσε η Ελληνική Εταιρία Διοικήσεως Επιχειρήσεων το Νοέμβριο του 2011 στη Θεσσαλονίκη[2]μεταξύ των άλλων είπε: «Μπορεί το πρόβλημα να είναι η οικονομική κρίση αλλά η διέξοδος βρίσκεται στο να μπορέσουμε να ξεπεράσουμε την κρίση της εικόνας μας, το πώς νιώθουμε για τον εαυτό μας σαν Έλληνες.Αυτό πρέπει να διαχειριστούμε. Είναι ολοφάνερο ότι η κρίση αυτή ξεπερνάει κατά πολύ τα ελληνικά σύνορα. Όμως εμείς έχουμε γίνει “δακτυλοδεικτούμενοι”, γίναμε “τα κακά παιδιά” και ευθυνόμαστε εμείς γι’ αυτό.
Εμείς ευθυνόμαστε. Πολλοί άνθρωποι υποφέρουν. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η έξοδος από αυτή την κρίση θα είναι οικονομική. Αλλά πιστεύω με ισχυρή πεποίθηση ότι ο τρόπος για την οικονομική έξοδο από την κρίση …είναι ψυχολογικός.Οι άνθρωποι που δεν αισθάνονται καλά για τον εαυτό τους δεν ενεργούν σωστά.Ενώ, όταν ένας λαός νοιώθει ωραία κάμνει ωραία πράγματα». Και αναφερόμενος στο «θαύμα» της εξόδου της Apple από την δικιά της οικονομική κρίση είπε:
«Πώς το πετύχαμε αυτό; Βουτήξαμε βαθειά στο DNA τηςApple για να ξαναζωντανέψουμε τη φλόγα, να δημιουργήσουμε ΠΙΣΤΗ.Τελικά το ζητούμενο δεν είναι το rebranding της Ελλάδος αλλά το rebranding Ελλήνων. Και αυτό το rebranding θα μας επιτρέψει να υπερ-δεκαπλασιάσουμε την αξία των μετοχών της πατρίδας. Και για να γίνει αυτό δεν χρειάζονται λεφτά.
Είναι σε εξέλιξη ένας παγκόσμιος οικονομικός πόλεμος και από ότι φαίνεται η Ελλάδα έχει γίνει ένα από τα κύρια μέτωπα αυτού του πολέμου. Επείγει να συμβάλουμε όλοι μας σε αυτό το rebranding. Οφείλουμε όπως τόνισε ο κ. Οικονομίδης να «βουτήξαμε βαθειά στο DNA μας για να ξαναζωντανέψουμε τη φλογα, να δημιουργήσουμε πιστη».
Έχουμε την πολυτέλεια να έχουμε τόσο πλούσια ιστορία που μπορούμε να αρνούμαστε κάποιες της περιόδους. Άλλοι επιλέγουν να είναι μόνο Αρχαίοι Έλληνες, άλλοι μόνο Βυζαντινοί, άλλοι μόνο Νεοέλληνες και αυτό καταστρέφει την κοινότητα.
Είμαστε Πελασγοί, Μινωίτες, Μυκηναίοι, πολίτες της Κλασικής Αρχαιότητας, συντελεστές του θαύματος των Ελληνιστικών χρόνων, Ρωμαίοι ή και Βυζαντινοί, Ραγιάδες και Επαναστατημένοι Νεοέλληνες, πολίτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, Greeks[3].
Πριν δύο χιλιάδες χρόνια, οι πρόγονοί μας πίστεψαν στον Θεάνθρωπο και έγιναν μέλη της Εκκλησίας του Χριστού. Τον επίσκοπο τους τον είπαν και δεσπότη, τον θέλησαν και εθνάρχη. Δεν είναι ρόλος των επισκόπων να κυβερνούν την Πολιτεία. Αυτό είναι δουλειά της εκλεγμένης Κυβέρνησης, είναι δουλειά των πολιτικών. Οι πολιτικοί όμως έχουν ένα κακό κι ένα καλό. Το κακό είναι ότι εστιάζουν πολύ, ίσως υπερβολικά, στο πως θα επανεκλεγούν. Το καλό είναι ότι συνήθως, κυρίως ενδιαφέρονται για το πώς θα επανεκλεγούν! Και αυτός που τους ψηφίζει είναι ο λαός.Υγιής λαός εκλέγει υγιείς πολιτικούς.
Λέει ο κ. Οικονομίδης: «Πρέπει να διαχειριστούμε την εικόνα μας και να βγούμε από αυτή την κρίση. Πρέπει να έχουμε όλες εκείνες τις σκέψεις που έχουν 11 εκατομμύρια άνθρωποι, που έχουν 11 εκατομμύρια Έλληνες: Ποιοί Είμαστε, Από Που Ερχόμαστε, Που Πάμε, Γιατί Κάνουμε Ό,Τι Κάνουμε, Πώς Το Κάνουμε, Και Όλα Αυτά Πρέπει Να Είναι Συνδεδεμένα Μεταξύ Τους Ώστε Να Γίνουμε 11 Εκατομμύρια Άνθρωποι Σε Κοινότητα Κι Όχι 11 Εκατομμύρια Άτομα Που Το Καθένα Θα Τραβάει Προς Άλλη Κατεύθυνση.
Χρειαζόμαστε μια κοινή αφηγηματική γραμμή brand. Πρέπει να λέμε την ίδια ιστορία ο ένας στον άλλον και στα παιδιά μας, ώστε όλοι να την καταλαβαίνουν, την ίδια ιστορία.Η Ελλάδα έχει πλουσιότερο DNA από κάθε άλλο έθνος πάνω στη γη. Η Ελλάδα είναι η καρδιά, η ψυχή και το πνεύμα της Μεσογείου. Είναι ανάγκη η Ελλάδα να το κατέχει, είναι ανάγκη η Ελλάδα να το εκφράζει, είναι ανάγκη η Ελλάδα να το εμπνέει και να εμπνέεται από αυτό. Θα έπρεπε να λέμεοι ελληνες. Οι Έλληνες πρέπει να εμπνέουν και να εμπνέονται από το ότι είναι Έλληνες. Αυτό που σκέφτεται και αισθάνεται ένα έθνος για τον εαυτό του, καθορίζει αυτό που θα σκέφτεται και θα αισθάνεται ο κόσμος για το έθνος αυτό.
Αν νομίζω ότι ο κόσμος πιστεύει ότι είμαι χαζός, νιώθω χαζός. Η Κοινωνική Ψυχολογία παρακινεί την ανθρώπινη συμπεριφορά. Τα Οικονομικά δεν είναι παρά το σκορ. Όταν οι άνθρωποι αισθάνονται σπουδαίοι κάμνουν σπουδαία πράγματα. Πρέπει να νιώσουμε σπουδαίοι. Είμαι Έλληνας. Είμαστε Έλληνες.
Η Τεμπελιά Είναι Το Απαραίτητο Στάδιο Της Νοημοσύνης. Το Απαραίτητο Δεν Έχω Δει Κανέναν Νοήμονα Που Να Μην Είναι Τεμπέλης. Γιατί Μόνο Η Τεμπελιά Σε Αναγκάζει Να Σκεφτείς Μια Άλλη Λύση Κι Όχι Να Κάμνεις Δεκαπέντε Φορές Το Ίδιο Πράγμα.
Το να σε κατηγορεί κάποιος ότι είσαι τεμπέλης ενώ αυτός δεν είναι, είναι καλό, είναι μια καλή αρχή. Είναι σημαντικό να κάθεσαι όταν όλοι κάνουν ότι τρέχουν. Είναι σημαντικό να παίρνεις τεμπέλικες αποφάσεις όταν όλοι κάνουν ότι δουλεύουν
Ασχολούμαστε με άλλες αξίες Σωστά Δεν έχουμε αρχές.Δεν είμαστε όπως θα πρεπε.Καλά κάνουμε.Έχουμε πάνω από 4.000 χρόνια που είμαστε έτσι
Αυτοί ήσαν στις σπηλιές όταν εμείς είχαμε χοληστερίνη η χοληστερίνη είναι η πολυτέλεια του ελεύθερου όντος.Έχουμε αρκετή χοληστερίνη γιατί να το κρύψουμε, Αλλά Η Λύση Είναι Να Τεμπελιάσουμε Ακόμη Λίγο. Όσοι Έχουν Προσευχόμενη Καρδιά Ας Τεμπελιάσουν Και Ας Προσεύχονται. Όσοι Έχουν Γερό Μυαλό Ας Τεμπελιάσουν Και Ας Σκέφτονται Όσοι Έχουν «Τρελό» Μυαλό, Ας Τεμπελιάσουν Κι Ας Εφευρίσκουν, Ας Δημιουργούν.
Η ανάκαμψη της Apple ξεκίνησε με το παρακάτω διαφημιστικό σποτάκι: «Χαιρετίζουμε Τους Τρελούς, Τους Απροσάρμοστους, Τους Επαναστάτες, Τους Ταραχοποιούς, Εκείνους Που Βλέπουν Τα Πράγματα Διαφορετικά Μπορείς Να Τους Δοξάσεις Ή Να Τους Δαιμονοποιήσεις, Αλλά Δεν Μπορείς Να Τους Αγνοήσεις Γιατί Αυτοί Αλλάζουν Τα Πράγματα Κάποιοι Τους Βλέπουν Σαν Τρελούς … Είναι Αρκετά Τρελοί Ώστε Να Πιστεύουν Ότι Μπορούν Να Αλλάξουν Τον Κόσμο.
Ας Γίνουμε Τρελοί
Το αφεντικό της Apple με τον οποίο συνεργάστηκε ο Πήτερ Οικονομίδης για τη δημιουργία του ανωτέρω, ο Στηβ Τζομπς
είχε πει: το απλό είναι δυσκολότερο από το περίπλοκο. Θέλει σκληρή δουλειά για να καθαρίσεις την σκέψη σου και να την κάνεις απλή. Η κρίση που περνάμε είναι οικονομική, ο πόλεμος είναι οικονομικός. Ας διδαχθούμε από αυτούς που κατέφεραν να νικήσουν σε τέτοιου είδους πόλεμο, που βρήκαν τον τρόπο να βγουν από τέτοιου είδους κρίση.
Ας προσπαθήσουμε να καθαρίσουμε τη σκέψη μας από τον καταιγισμό της επικαιρότητας που τη θολώνει που μας απελπίζει και ας εστιάσουμε σε κάτι που θα μας ενώσει, σε κάτι που θα μας εμπνεύσει. Και είμαστε τυχεροί γιατί αυτό το κάτι υπάρχει γύρω μας, γιατί αυτό το κάτι υπάρχει μέσα μας.
Ας παραμερίσουμε αυτά που μας χωρίζουν, ας «παρκάρουμε» για λίγο τις ιδεολογικές μας ιδιορρυθμίες και ας εμπνευστούμε από τη κοινή μας πατρίδα.Ας συμβάλλουμε όσο μπορούμε να συμβεί το συντομότερο δυνατόν το rebranding και αυτό το rebrandingθα μας επιτρέψει να υπερδεκαπλασιάσουμε την αξία των μετοχών της πατρίδας μας, θα έχει ως αποτέλεσμα ενώ θα δουλεύουμε το ίδιο ή και λιγότερο να αμειβόμαστε πολλαπλάσια. «Η έξοδος από αυτή την κρίση θα είναι οικονομική, αλλά ο τρόπος για την οικονομική έξοδο από την κρίση είναι ψυχολογικός». Μακάρι να βρούμε τα κότσια να ξανατραγουδήσουμε:
«Η Ελλάδα ποτέ δεν πεθαίνει, δεν την σκιάζει φοβέρα καμιά, μόνο λίγο καιρό ξαποσταίνει και ξανά προς τη δόξα ορμά, και ξανά προς τη δόξα πετά».
Ο Γέροντας Παΐσιος Ρωτούσε Τους Επισκέπτες Του:
«Πώς Πάει Ο Κόσμος» Κι Αυτοί Καταβεβλημένοι Από Τα Προβλήματα Της Σύγχρονης Ζωής Απαντούσαν:
«Γέροντα Οργώνει Ο Διάβολος»
Και Ο Χαριτωμένος Γέροντας Ανταπαντούσε:
«Δε Βαριέσαι Παιδάκι Μου, Θα Βρει Έτοιμα Να Σπείρει Ο Χριστός»
Η απάντηση αυτή δεν ήταν απλώς ένα ευφυολόγημα, έβλεπε ο άγιος ότι ο Χριστός όλη τη δουλειά που κάνει ο διάβολος για να ταλαιπωρεί τους ανθρώπους θα την εκμεταλλευτεί για να σώσει το πλάσμα Του.Και αναφερόμενος στα δύσκολα χρόνια που περνάμε έλεγε:«Εδώ βλέπεις, σε έναν αδικημένο που έχει καλή διάθεση,επειδή δικαιούται την θεία βοήθεια, παρουσιάζονται πολλές φορές οι Άγιοι, η Παναγία, ο Χριστός, για να τον σώσουν, πόσο μάλλον τώρα που θα βρίσκεται σε τόσο δύσκολη κατάσταση ο καημένος ο κόσμος. Τώρα μια μπόρα θα είναι, μια μικρή κατοχή του αντίχριστου σατανά. Θα φάει μετά μια σφαλιάρα από τον Χριστό, θα συγκλονισθούν όλα τα έθνη και θα έρθει η γαλήνη στον κόσμο για πολλά χρόνια.Αυτήν την φορά θα δώσει ο Χριστός μια ευκαιρία, για να σωθεί το πλάσμα Του, θα αφήσει το πλάσμα του ο Χριστός;Θα παρουσιασθεί στο αδιέξοδο των ανθρώπων, για να τους σώσει από τα χέρια του Αντίχριστου. Θα επιστρέψουν στο Χριστό και θα έρθει μια πνευματική γαλήνη σε όλην την οικουμένη για πολλά χρόνια. Μερικοί συνδυάζουν με αυτήν την επέμβαση του Χριστού την Δευτέρα Παρουσία. Εγώ δεν μπορώ να το πω. Ο λογισμός μου λέει ότι δεν θα είναι η Δευτέρα Παρουσία του Χριστού, όταν έρθει ως Κριτής,αλλά μια επέμβαση του Χριστού, γιατί είναι τόσα γεγονότα που δεν έχουν γίνει ακόμη.Θα επέμβη ο Χριστός, θα δώσει μια σφαλιάρα σε όλο αυτό το σύστημα, θα πατάξει όλο το κακό και θα το βγάλει σε καλό τελικά. Θα γεμίσουν οι δρόμοι προσκυνητάρια. Έξω τα λεωφορεία θα έχουν εικόνες. Θα πιστέψουν όλοι οι άνθρωποι. Θα σε τραβάν, για να τους πεις για το Χριστό! Έτσι θα κηρυχθεί το Ευαγγέλιο σε ολόκληρη την οικουμένη και τότε ο Χριστός θα έρθει ως Κριτής να κρίνη τον κόσμο.Άλλο Κρίση, άλλο μια επέμβαση του Χριστού, για να βοηθήσει το πλάσμα Του»[4].
Ο τρίτος παγκόσμιος πόλεμος είναι οικονομικός (προς το παρόν τουλάχιστον), ή μάλλον, όπως απέδειξε ο κύριος Οικονομίδης, είναι ψυχολογικός. Λέγεται ότι κάποιοι μας χαρακτήρισαν «δυσκυβέρνητο λαό». Η ιστορία μας είναι γεμάτη μεγαλειώδη ΟΧΙ. Τώρα είναι η ώρα, επείγει, να αποδείξουμε ότι πράγματι είμαστε «δυσκυβέρνητος λαός».Τώρα είναι η ώρα να κάνουμε τη μεγαλύτερη επανάσταση στην ιστορίας μας, να πούμε όχι στο αντι-branding της πατρίδας μας.
Να αντισταθουμε στη αποικοδόμηση, στη καταρράκωση του brand της Ελλάδας μας. Επιτέλους να κάνουμε επανασταση σε επίπεδο ψυχολογικό, να κάνουμεεθνικη αντισταση σε επίπεδο ψυχολογικό, να εστιάσουμε σε αυτά που μας ενώνουν, να καλλιεργήσουμε τη κοινοτητα, να βρούμε κάτι κοινό να μας ενώνει και να μας εμπνέει, και δόξα τω Θεώ δεν χρειάζεται να ψάξουμε πολύ, η γαλανόλευκη[5] κυματίζει ακόμη.
Ας υπερβούμε τις όποιες ιδεολογικές μας αναστολές, εάν υπάρχουν (ακόμη και ο Στάλιν το έκανε όταν το θεώρησε αναγκαίο), κι ας εκμεταλλευτούμε τη γαλανόλευκη.
Ας Μετανοησουμε που τόσες δεκαετίες ιδιωτεύουμε, με ορατό πλέον τον κίνδυνο να αποδειχθούμε idiots. Όσοι αγαπάμε την πατρίδα μας και τον εαυτό μας και καταλαβαίνουμε ότι όσο ανεβαίνουν οι μετοχές της Ελλάδας, τόσο θα κερδίζουμε κι εμείς ατομικά, ακόμη και σε υλικό επίπεδο· όσοι έχουμε συνδέσει την επιτυχία και την πρόοδο μας με την ακμή και την πρόοδο της Ελλάδας (Έλληνες ή Μετανάστες), ας επαναστατησουμε, ας αντισταθουμε, ας αρνηθούμε την περιρρέουσα απογοήτευση και μιζέρια κι ας απομονώσουμε, κι ας ακυρώσουμε, όσους ποντάρουν και ελπίζουν να κερδίσουν από την οικονομική, και όχι μόνο, συρρίκνωση της Ελλάδας.
Ας εργαστούμε για την οικοδόμηση τηςκοινοτητας. «Θέλει σκληρή δουλειά για να καθαρίσεις την σκέψη σου και να την κάνεις απλή» και ίσως η λύση για την παρούσα οικονομική κρίση να είναι τόσο απλή η καλλιέργεια της κοινότητας. Το πρόβλημα είναι πολύπλοκο, είναι χαοτικό, αλλά η λύση μπορεί να είναι εντελώς απλή…Τόσο απλή αλλά και τόσο δύσκολη που να χρειάζεται να κάνουμε τη μεγαλύτερη επανάσταση στην ιστορία μας, τη μετάνοια. Αυτή όμως η επανάσταση θα φέρει την ανάσταση την οικονομική, και όχι μόνο, θα φέρει την ανάσταση της κοινότητας, της πατρίδας μας, της Ελλάδας μας και ίσως..του κοσμου ολοκληρου
Δικιά του έμπνευση η ασπρόμαυρη διαφήμιση για το Campari, στην οποία ήταν κόκκινο μόνο το ποτό. Πήρε το πρώτο βραβείο στο διαφημιστικό φεστιβάλ στις Κάννες. Δημιούργημά του και το γνωστό σλόγκαν για τον καφέ Λουμίδη: «Έκαστος στο είδος του κι ο Λουμίδης στους καφέδες»!
[3]Greeks, δηλαδή, Γραικοί, δηλαδή, ελληνόφωνοι Ρωμαίοι. Οι Γραικοί αρχικά ήταν μια ελληνική φυλή της Ηπείρου όπως αναφέρει ο Αριστοτέλης. Στη Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία έφτασε να σημαίνει τον ελληνόφωνο Ρωμαίο. Ο Καρλομάγνος χρησιμοποίησε αυτή την επωνυμία για να πάψει να χρησιμοποιείται στη Δύση το όνομα Ρωμαίος για τους ανατολικούς Ρωμαίους και μας ονόμασε Greeks.
[4] ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΑΪΣΙΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ ΛΟΓΟΙ Β’, ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΑΦΥΠΝΙΣΗ, Σουρωτή Θες/νικης, σελ. 188.
[5] Μπορεί από τον Μ. Κωνσταντίνο και μετά το εθνικό μας σύμβολο να είναι ο χρυσός σταυρός και η πορφύρα, μπορεί η αλλαγή τους σε γαλάζιο και λευκό να είναι απλώς η άκριτη και αφελής εισαγωγή και υιοθέτηση των χρωμάτων του εμβλήματος των Βαυαρών (για την ακρίβεια του βασιλικού οίκου των Wittelsbach), αλλά τώρα δεν είναι καιρός για τέτοιες συζητήσεις. Τώρα προέχει να ομονοήσουμε, να συντονιστούμε, να καλλιεργήσουμε και να πετύχουμε την χαμένη μεταξύ μας ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Όταν με το καλό θα επανακάμψουμε, όταν θα ανέβουν ικανοποιητικά οι μετοχές της «εταιρίας» τότε θα έχουμε όλο το χρόνο και την άνεση να συζητήσουμε τέτοιες «λεπτομέρειες».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου